torsdag 20. september 2012

Nytt utstyr i hus. Automotive Rig med RigPro boom

Endelig har jeg tatt steget og anskaffet meg en automotive rig(bil rigg eller hva det oversettes til).
Riggen består av:

2x Avenger F1000 sugekopper
3x Manfrotto Super Clamps
1x Manfrotto Magic Arm
1x RigPro boom, på totalt 457cm fordelt på 3 rør.

Hadde en første test idag, og det fungerer hvertfall. Mangler et adapter til ND-filterene mine, samt jeg hadde glemt fjernutløseren(WU-1A) men det går med 10sek forsinkelse og litt korte lukkertid også.
Gleder meg til å teste mer, og få riggen på noen kule biler.


Tre rør på ca 150cm hver med skrukoblinger og gjenger i endene

 RigPro leverer rørene og de holder god kvalitet.

Gjenger i enden av rørene gjør montering og demontering til en lek.

 
Nikon D3200 - Sigma 18-50 f2.8@18mm - 0.8sek - f22 - ISO-100

Fikk ikke lenger lukkertid enn dette siden jeg ikke hadde ND-filer på, men når de er på skal vi kunne få 4-5sekunder for enda mer bevegelse.
Bilde av setupen med full rigg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar